RetailScience

SaaS-Oplossing voor

fastfood organisaties

RetailScience LOGO.png

​RetailScience is een door Qcompany ontwikkelde SaaS-oplossing specifiek voor fastfood organisaties die te maken hebben met enorme uitdagingen rondom het vastleggen en nemen van de juiste beslissingen op basis van data.

Het RetailScience platform geeft de fastfood organisatie inzicht in al haar eigen data en data welke relevant is en op andere platformen wordt gecreëerd. De oplossing heeft een zeer groot aantal plug-ins en connectoren naar praktische alle point of sales systemen.

 

Daarnaast zijn plug-ins beschikbaar voor social media platformen en social rating websites.

De oplossing wordt geleverd middels een abonnementen constructie per maand. De oplossing is ontwikkeld samen en op basis van 0racle Cloud en Amazon webservices.

 

Datascience

Als retail en franchise ondernemingen wil je niet langer beslissingen maken op basis van intuïtie of eerdere ervaringen, maar op data. RetailScience! Het platform waar al jouw in- en externe data samenkomt en analyses met een handomdraai gemaakt zijn.
 

RetailScience is een analyse- en data science platform in de cloud die het mogelijk maakt zonder IT kennis de juiste inzichten te creëren. In jouw applicaties schuilt een schat aan informatie die we samenvoegen met social media en internet bronnen. Start vandaag nog met beslissingen te maken op basis van data!

Passanten

Je wilt weten hoeveel mensen er langs je fysieke winkel passeren en hoeveel er overgaan tot aankoop. Als je gebruik maakt van beacons kunnen wij deze data inlezen. Als je dit niet doet dan kan Google Popular Times goede indrukken geven van het passanten beeld per winkel per tijdstip.

Google popular times

Google Popular Times biedt een enorme schat aan informatie. Zo kan je per locatie zien hoe druk het is (ten opzichte van gemiddeld op dat tijdsvlak). Deze informatie koppelen met je verkopen per tijdstip kan een schat aan informatie opleveren. 

RetailScience zorgt ervoor dat al jouw data beschikbaar is op het platform, dus ook de popular times van Google!

Beacons

Of je nu gebruik maakt van Ibeacon of van het Eddy Stone formaat wij hebben adapters om al deze verzamelde gegevens in te lezen op ons platform. Door deze door de beacons verzamelde data te combineren met andere bronnen (zoals je verkoop data en/of het weer) krijg je pas echt inzichten!

Het weer

RetailScience zorgt ervoor dat alle informatie beschikbaar is op jouw analyse platform. 

Wat is de invloed van het weer op de verschillende verkoopvestingen, en bij welk weerbeeld doen welke productgroepen het beter?

 

Omdat we de verkopen koppelen aan het weer uit het verleden, kunnen we nog beter de verkopen te forecasten op basis van de weersverwachtingen.

Met RetailScience ben je in staat om eenvoudig big data bronnen, zoals het weer, te koppelen aan je eigen data. Dit geeft pas echt zinvolle inzichten 

Point of Sales

Zoveel winkel formules zoveel Point Of Sales systemen. Wij bij RetailScience hebben het werk alvast voor jouw gedaan. Of je nu een of meerdere POS systemen gebruikt dat maakt niet uit. Wij laden alle data vanuit je POS naar onze datalake en vanaf daar gaan we er pas echt zinvolle dingen mee doen.

Maak hiërarchieën van winkels of je eigen rapportage hiërarchie voor producten. Onafhankelijk van het POS systeem ben je vrij om met je data aan de slag te gaan.

NCR, Oracle, Lightspeed, etc

Afhankelijk van het systeem en natuurlijk welke modules je gebruikt hebben we API's, webhooks, ETL etc ontwikkeld. Voor jouw als analyst is het het belangrijkste dat jij de data beschikbaar krijgt en het liefst real-time!

Retailscience maakt het mogelijk om echte inzichten te krijgen uit jouw POS data.

MACHINE LEARNING SCRIPT

STAPPENPLAN RETAILSCIENCE

1. Out of the box connectors

RetailScience maakt gebruik van de laatste technologieën om data beschikbaar te maken voor jouw als gebruiker. 
We integreren standaard met alle point of sales systemen. Je website informatie koppelen? Je Google Analytics is beschikbaar! De lijst met databronnen en integratie services zijn praktisch onuitputtelijk.

We maken gebruik van diverse integratie services, RESTAPI's, ETL technologie, etc. om alle data die voor jouw relevant is beschikbaar te stellen. Wil je zelf data toevoegen om een bepaalde analyse te maken?

Upload je spreadsheet of connect je dropbox en selecteer je bestanden (je aanpassingen worden automatisch doorgevoerd)!

2. Analyseren

We hebben alle databronnen al aangesloten voor je. Ook zijn de nodige modellen beschikbaar gesteld om ervoor te zorgen dat jij alle data die je met elkaar wilt combineren beschikbaar is.

Nu begint "the fun stuff" met RetailScience is het zo simpel als drag-and-drop!

3. Visualiseren

Kijken naar het verleden? Dat is verleden ! Natuurlijk wil je weten wat je verkopen, bezetting, marge en voorraden zijn per winkel en product, maar het data-driven begint met het voorspellen van de . Door gebruik te maken van het combineren weerbeeld met sales per kan je extra nauwkeurig starten met voorspellen.

RetailScience maakt voorspellen gemakkelijk. Drop je belangrijkste drivers van sales zoals het weer, drukte beeld, verkopen etc. in het canvas en laat RetailScience je verkopen voorspellen!

4. Datascience toevoegen

Kijken naar het verleden? Dat is verleden tijd!

Natuurlijk wil je weten wat je verkopen, bezetting, marge en voorraden zijn per winkel en product, maar het data-driven begint met het voorspellen van de toekomst.

Door gebruik te maken van het combineren van het weerbeeld met de sales per product kan je extra nauwkeurig starten met voorspellen.

Retailscience maakt voorspellen gemakkelijk. Drop je belangrijkste drivers van sales zoals het weer, drukte beeld, verkopen etc in het canvas en laat Retailscience je verkopen voorspellen!

Met een simple drag-and-drop voorspel je je sales van de aankomende dagen. We ondersteunen ARIMA en ETC forecast methode.

logo_465x320.png

in de pers


MT/SPROUT
 Hoe KFC de klant nog slimmer gaat bedienen